fredag den 6. januar 2012

Fredags Fristeren - Bag dit eget madbrød

Foccasiabrød m. pesto og soltørrede tomater.
Dette brød laver jeg i en bradepande og så deler jeg det i tre poser til fryseren. Det er super dejligt, at have lidt godt brød i reserve til et nemt måltid. For eksempel til en god suppe, som tilbehør til kylling og salat eller bare til en gang spagetti bolognese :-)
 Nogle af ingredienserne
 Det er pestoen, der giver dejen den røde farve.
 Hjemmelavede ovntørrede tomater tilsættes
 Den færdige dej rulles ud
 Prikkes med fingrene og drysses med salt i flager
(Her Læsø salt)
Det færdige brød

Jeg synes, at dette brød er supernemt at lave og det smager dejligt. Denne gang har jeg tilsat rød pesto og soltørrede tomater, andre gange er det masser af friske krydderurter fra haven, der bliver tilsat. Det er helt op til dig selv.

Hvis du er blevet fristet, skriver jeg gerne grundopskriften (stammer fra Amo) til dig.


Fredagshilsner
Skt.Helena

7 kommentarer:

  1. Det ser lækker ud! Jeg bliver helt fristet men i dag skal vi have kalvelever og der passer det ikke helt.
    Men det er noteret, så jeg vender tilbage til opskriften!
    Tak

    SvarSlet
  2. Hello dear - jeg troede jeg havde gemt din mailadresse. Kan du ikke lige skrive på krokade@mail.dk, så jeg får den igen?. Jeg sender dem senere idag hvis du når at skrive inden 17 :-)

    Ps. Det der brød har jeg lavet en gang men skal da lave det igen. Tak for reminderen på det :-)

    SvarSlet
  3. MUMS!
    Er sikker på, det ville have været perfekt til det Pulled pork vi fik til frokost!!!

    SvarSlet
  4. Mer' MUMS fra mig, en opskrift er da ikke af vejen... :o)

    SvarSlet
  5. Hej, vilken fin blogg jag kom till tack vare svenska trädgårdsbloggar, hit återkommer jag gärna för jag gillar din blandning och dina bilder. Ha en bra fortsättning och välkommen att titta in hos mig.
    /Lotta

    SvarSlet
  6. Ang. hosta-frø, så kan der også blive lidt til dig. Hvis du lægger din mail-adresse på mit indlæg desang. så mailer jeg til dig?

    SvarSlet
  7. @Bente:
    Tak for det. Jeg smider opskriften ind en af dagene

    @Holst:
    :-)

    @Skipper:
    Det er jeg også sikker på!

    @Friis:
    Den kommer på en af dagene - hvis jeg glemmer det, må du lige rykke mig i ørerne ;-)

    Lotta:
    Tack for det! Du er velkommen til at blive fast læser :-)
    Har kigget ind til dig også - fin blog

    @Susanne:
    Super. Done!

    SvarSlet

Skriv gerne en kommentar!
Jeg læser dem alle med glæde og forsøger at besvare alle :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...