lørdag den 14. januar 2012

Høj himmel, solskin og let frost

Så bliver det vist ikke bedre vejr i Januar!
Vi gik en tur i det gode vejr og samlede grene til et bål (som vi forhåbenligt får lavet i morgen)
 De steder solen ikke kunne ramme med dens stråler, var der frossen jord og rimfrost på bladene.
 Meget smukt
 En frosset vandpyt, som godzilladatteren har trampet igennem :-)
 I skoven mødte vi denne lille fugl, der hoppede lodret op ad stammerne..
 ..i et imponerende tempo.
Men bortset fra fuglene så skoven ret død ud. Se alle de bare grene..

Der var ikke så meget at lave i haven, andet end at samle små grene og kviste op.
Jorden er frossen de fleste steder, så det er ret umuligt at komme i jorden..

Måske man skulle gå igang med at så indendøre..  og så dyrke noget mere Armchair Gardening :-)

Frosne lørdagshilsner
Skt.Helena

6 kommentarer:

  1. Jeg tror det er en træløber I har mødt. Den har et meget langt spidst næb. Det er da heldigt! De er ikke en fugl,
    man ser hver dag.

    SvarSlet
  2. @Bente:
    Den kender jeg slet ikke! Nej, hvor sjovt. Men navnet passer perfekt til den - den var lynhurtig til at gå lodret op ad barken. De fleste andre fugle hopper jo afsted, men denne her løb nærmest..
    Tak for informationen!

    SvarSlet
  3. Hej
    Nej hvor heldigt og se en sjælden fugl, syntes altid at når man har børn med i skoven så er der ingen dyr. ha ha
    Jeg har luget lidt ukrudt i 20 min så var fingerne total frosne igennem hanskerne.men super flot og dejligt vejr. Hilsen Helle

    SvarSlet
  4. Det er smukke billeder af de frosne blade :-) Men du har ret i, at det er for koldt og jorden er frossen. Denne weekend er bestemt til at være til Armchair Gardening og det er bestemt også dejligt at kunne - god fornøjelse :-)

    SvarSlet
  5. Flotte bilder av frosne blad, og den lille artige fuglen! Vinteren kan være vakker den også. Ja, bare sett i gang og så, for det kommer snart en ny vår, eller forår som dere dansker sier =)

    SvarSlet
  6. @Blomsterhatten:
    Jeg synes slet ikke jeg ku få ukrudtet til at slippe den frodne jord - så jeg gav op..
    Du har ret i det med dyrerne i skoven og så børn er en dårlig kombination. Da jeg tog disse billeder var jeg også gået i forvejen :-)

    @Susanne:
    Tak.
    Problemet med Armchair Gardening er vist bare at man laver flere og flere planer for forår og sommer.. Jeg tror ikke vi når det hele, hvis jeg får flere gode ideer :-)

    @Krepsemor:
    Velkommen på bloggen!
    Ja vinteren er meget vakker syntes jeg. Ikke så mange farver, men mere fokus på hvordan tingene virkelig ser ud.

    SvarSlet

Skriv gerne en kommentar!
Jeg læser dem alle med glæde og forsøger at besvare alle :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...