torsdag den 12. januar 2012

Orange

Dagens tema er orange. Egentlig ikke en farve jeg er ret vild med, men på den anden side så  lyser den nu dejligt op her om vinteren. Heller ikke i haven synes jeg, den passer ret godt ind sammen med mine andre planter. Men morgenfruer kan jeg dog ikke undvære :-)
Dagens eksperiment gik ud på, at fotografere alt hvad jeg havde i huset der var orange - på 5 minutter.. :-)
Det kom der disse billeder ud af:
 En gave til min svigerinde, der bliver 50 på lørdag
(En kaninpels poncho - Hun læser nemlig ikke med her :-)
 Kartoffelskrælleren - i dette tilfælde har den skrællet ORANGE gulerødder :-)
 Den Bornholmske rapsolie - har haft en lang rejse herop til mig..
 De indsamlede morgenfruekronblade fra i sommers
 Appelsiner, der har set bedre dage.. 
 En slags magnettrold :-)
 Hårprodukter til fruen
 Min fingerring - fra min datter :-) 
 Australien er orange her på vores verdenskort
Eve - den nye "dameøl". Jeg synes den smager af en blanding af cider og øl.
Det er genialt, når man som jeg ikke bryder sig om øl.


Torsdag blev altså ORANGE dag her hos os.
Håber ikke du kedede dig.. - jeg har haft det ret sjovt med at lave det :-)

Ha' en rigtig dejlig orange torsdag aften!
Skt.Helena

3 kommentarer:

  1. Jeg havde svoret at orange nogensinde skulle komme ind i mit hjem. Jeg voksede op med orange og brunt! Meeeen, langsomt sniger farven sig alligevel ind. For det er jo en livgivende og dynamisk farve :-)

    Ha´en god aften
    Birgitte

    SvarSlet
  2. Herligt indlæg om en skøn farve. Jeg ville meget gerne have mere orange ind i haven, men du har ret i at den kan være svær at placerer, med mindre altså man har oceaner af landskab... :o)

    SvarSlet
  3. @Birgitte:
    Jeg voksende også op med orange og brunt. Måske er det derfra min modvilje stammer fra. :-)

    @Friis:Du har ret!
    Jeg synes det meste til haven er fra rosa nuancer over rød, violet og blå - De går fint sammen - men orange og gul passer ikke rigtigt ind. Så skal man ha' dem for sig selv i en del af haven.Jeg har haft orange ifm. min køkkenhave - der er det ok, for alt andet er grønt.

    SvarSlet

Skriv gerne en kommentar!
Jeg læser dem alle med glæde og forsøger at besvare alle :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...