mandag den 2. januar 2012

... og tilbage ;-)

Tilbage:
(del 2 af indlæget "Frem og tilbage")

I 2011 nåede jeg..

.. at få lavet et rododendronbed ved husets indgang.

.. at lave et skovbundsbed i havens nederste del som indtil da kun havde indeholdt en samling genstridigt ukrudt. Jeg er spændt på at se bedet, når planterne for alvor får fat i år - om det er blevet som jeg gerne ville have det, eller om der skal justeringer til. Jeg ved, at jeg mangler at plante ramsløg, så hvis der er nogen der ligger inde/ude med nogen de har i overskud, modtager jeg hjertens gerne :-)

..at få mit længe ønskede drivhus sat op. Jeg fik også både vand og strøm ind i det. Det var lige netop den succes, som jeg havde håbet på. Sikke mange dejlige timer jeg har tilbragt i det. Jeg glæder mig til endnu en spændende sæson med drivhuset.

at få lavet jordbærbedet helt færdigt - Nu er det helt tæt af planter. Og sikke vi høstede jordbær!

at få plantet syrener i haven. Det har også været et ønske siden vi flyttede ind, så jeg håber, at vi får nogle blomster at se i år.

at få lavet et bed rundt om postkassestativet med hotensia og elefantgræs. Hotensierne kom dog aldrig i blomst, men jeg håber, at det sker i år.

..at få plantet en hæk af avnbøg rundt om vores grund. Jeg glæder mig til at den springer ud, da vi ikke har set den med grønne blade.

..at få bygget det skur jeg har manglet til at overvintre mine lidt sartere planter i. Indlæg om det senere her i januar. Indretningen i skuret er dog ikke helt færdig endnu, da jeg mangler at få lidt hylder op.

..at få samlet en masse frø fra alle de planter jeg gerne vil forsøge at formere i 2012.

..at starte min blog op. Faktisk var det slet ikke noget, jeg havde gået og overvejet - Jeg læste med på nogle få blogs og tænkte, at jeg da lige kunne se om det var svært at få oprettet en selv. Det var det ikke - og vupti så var jeg igang! :-) En rigtig god beslutning.

Alt i alt et godt haveår!

 Nytårstilbageblik fra
Skt.Helena

5 kommentarer:

  1. Det er rigtig meget du har nået i årets løb. Det bliver spændende at se om det er blevet som du ønskede.

    SvarSlet
  2. Sikke en masse du har nået i 2011, mon ikke du få klaret nogle af dine ønsker for 2012 også, med den energi der bliver lagt for dagen hos dig :-)

    SvarSlet
  3. Gang i den med dig - ikke så lidt du fik nået. Håber du får et skønt 2012 :-)

    SvarSlet
  4. Med alle de projekter du har nået i 11 kan du roligt gå igang med 12'er projekterne, det skal du nok nå!

    Skønt med dit drivhus, det ser dejligt ud og jeg forstår til fulde hvor meget du nyder det. Flot at du også har både vand og strøm, ren luksus :o)

    Og projektet med havebloggen var også en af de rigtige gode ideér, skønt med alle disse havenørder :o)

    SvarSlet
  5. @Lene:
    synes egentlig ikke at jeg har jaft specielt travlt.. rart når det lykkes alligevel.

    @Vivi:
    Jo - det tror jeg da at jeg gør - med genmlens hjælp ;-)

    @Holst:
    Altid gang i den med mig - det ved du jo ;-) Ilm - med 2012!

    @Friis:
    Drivhuset var den helt rigtige investering - nu må vi håbe at det holder til endnu en storm i nat :-(
    Helt enig - elsker havenørder. det er de dejligste mennesker!

    SvarSlet

Skriv gerne en kommentar!
Jeg læser dem alle med glæde og forsøger at besvare alle :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...