torsdag den 5. januar 2012

Dusør udloves

Se lige her! Hvad er det lige, at der er sket med mine tre nye syrenbuske??  Nu er jeg dælme sur!
Der er nogen, der har spist af knopperne. De fine store knopper, der skulle springe ud om nogen måneder.. Og ikke nok med at nogen af knopperne er spist - næ nej - der er også spist af nogle af de små sidegrene.
 Gnask .. gnask..
 Uhmm.. vi snupper lige en lille gren også..
Og lige lidt flere af de saftige knopper..
Så fine var syrenerne, da de blev plantet på havens dag.

SUK.. Ja, det kan vel kun være rådyrerne, der her gjort det. Jeg kan normalt godt lide rådyr og jeg synes, det er rigtig dejligt, at vi tit ser dem her fra vores egne vinduer. Jeg ser en sjælden gang også at de spankulere rundt i haven - og så må det jo ske. Rådyrerne skal selvfølgelig ha' lov til at være her, men de behøver vel ikke lige spise alle de dejlige knopper, når nu der er masser af anden føde. Jeg ku' forstå det, hvis jorden var dækkert af et tykt lag sne som sidste år, hvor de gnavede af frugttræerne..


ja ja.. de ER nuttede :-)
(billede lånt her)

Ok - Ingen sure indlæg her på bloggen - bare lige et lille opråb (Så ka' de lære det!) :-)
Men jeg lover, at den der finder de skyldige dyr, kan regne med en stor dusør!

Overbærende hilsner..
Skt.Helena
:-)

8 kommentarer:

  1. Der kunne vel også være kommet en lille nuttet men sulten hare forbi... :o)

    SvarSlet
  2. Glemte helt at være sur på dine vegne, da jeg læste at du har dådyr i haven !!. What....aii her er vi heldige hvis andemor og andefar kigger forbi en gang om året. Ellers er her kun en fed, ualmindelig grim og velernæret tudse i blomsterbedet, bladlus og sommerfugle. Sender dig en mail senere :-)

    SvarSlet
  3. Man kan jo ikke få det hele, vel ?!

    Men jeg må så også indrømme, at kan jeg selv vælge, så vælger jeg rådyrene fra. Dem vil jeg i så fald hellere kigge på i andre bloggeres haver :)

    SvarSlet
  4. PS. Jeg kan se, at du kan få lov at kommentere hos candselv. Det har jeg ikke kunne i SÅ lang tid. Vil du ikke give hende et praj om, at hun har et eller andet forkert slået til/fra.

    SvarSlet
  5. @Friis:
    Nej, det tror jeg buskene er lidt for høje til. Har heller aldrig set harer her. Masser af andre dyr - men ingen harer..

    @Holst:
    I see the point.. Det er et rigtig dejligt sted vi bor - valgt pga. at naturen er tættere på her. Og så skal man jo ikke brokke sig over rådyrerne i haven..

    @Frøskuffen:
    Rådyr er dejlig at kigge på og jeg vil helst ikke være foruden. MEN det ærger mig godt nok når de æder mine spæde træer og planter..

    Beskeden ER givet videre. Kan nu se, at vi er tre der har kommenteret hos hende i dag..

    SvarSlet
  6. Et lille fif mod rådyr, som jeg har brugt i mange år: Fåreuld viklet let omkring de grene/skud man ikke vil have bidt i. Virker hele vinteren mod harer også.
    Det skal helst være det kasserede 'mave-uld' fra fårene.
    Man kan som regel få det gratis. Gemt i en plastiksæk mørkt har man til mange år.
    Virker fint på topskuddet i små juletræer også.
    Anne Marie

    SvarSlet
  7. @Anne Marie:
    Tak for den gode ide'! Det må jeg bruge næste år. Kan det passe, at jeg har hørt at det også virker med menneskehår?? Jeg kender nemlig ikke lige nogle får.. :-)

    SvarSlet
  8. Det skal nok være rådyr der har været på spil. De æder knopper af roser, asalier og tulipaner. Jeg har hørt, at nogen helt har opgivet at have roser i sin have. Træls, men dyrene ER da smukke at kigge på.

    SvarSlet

Skriv gerne en kommentar!
Jeg læser dem alle med glæde og forsøger at besvare alle :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...