søndag den 11. marts 2012

Grønt skal der til

Udover at ha' frøsået en hel del blomster, har jeg også fået sået noget karse - det er altid dejligt med noget frisk grønt at putte i eller ovenpå maden. Jeg elsker friske krydderurter!
 Man tager...
små vatrondeller - de er fine at så på :-)
 Så er der sået og allerede efter en - to dage spirer frøene
 ..efter en uge

 Et par dage senere er karsen spise- og klippeklar

 På køkkenbordet står også - en frisk timian og..
..frisk basilikum

Så nu gælder det bare om at bruge det hele så meget som muligt. Jeg læste for kort tid siden på en blog om, hvordan karse kommer til at se ud, hvis ikke man klipper af den.. Den får lilla blomster! Det skal helt klart prøves her til sommer. Så må jeg jo se om jeg kan holde fingrene fra den :-)

Karseklippede hilsner
Skt.Helena

5 kommentarer:

  1. Det er så lækkert med lidt karse i vindueskarmen. Jeg såede også noget for et par dage siden, så jeg må lige vente lidt endnu.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes nu, det går rigtig stærkt. Er sikker på, at du kan høste af det næste weekend :-)

      Slet
  2. Det kalder bestemt på en æggemad det lækre grønne drys.

    Får karsen lilla blomster ? Så længe har jeg aldrig haft det stående, men jeg kunne da godt tænke mig at se det.

    SvarSlet
    Svar
    1. ja det er en god kombi - æg og karse :-)

      Ja det gør! - og de små blomster så ret søde ud. Jeg vil prøve at så lidt i en krukke, når vi kommer lidt længere hen på sæsonen - skal nok melde tilbage med resultatet :-)

      Slet
  3. Sjovt nok, jeg har også lige sået karse. Den står i køkkenvinduet og er næsten spisbar.
    Jeg vil da også prøve det med at få den til at blomstre med lilla blomster. Altså med næste såning ;-)

    SvarSlet

Skriv gerne en kommentar!
Jeg læser dem alle med glæde og forsøger at besvare alle :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...