lørdag den 3. marts 2012

Endelig lidt jord under neglene

Dejligt forårs vejr i dag!
Jeg har skiftevis været ude for at tømme drivhuset og været inde for at så en masse frø.
Frøsåning er nu ret sjovt synes jeg - for der følger jo en masse drømme med.. Drømme om hvor mange planter, der bliver ud af en frøpose, hvor de skal placeres og hvor flotte de alle sammen bliver :-)

Jeg fik taget mine to nye "potter"i brug - for søren da også, hvor skal der bruges mange små potter, når man først kommer igang. Jeg har slet ikke nok - så nu må jeg vente med at så resten af mine mange frø, indtil disse planter er store nok til at blive plantet om i større potter :-)  Har nu heller ikke flere vindueskarme tilbage..
 Alle frø fra efteråret blev fundet frem fra deres skjul og delt alt efter om,
det er planter til drivhuset eller til haven.
I de nye plantekasser blev sået Den hvide Lupin fra Signe og i den anden en orange Latyrus.
 Her er der sået 2 slags akelejer og en blå pragtsnerle i en alternativ såbakke :-)
Det er emballagen fra en bakke flødeboller med vatrondeller i. (Har set ideen et sted her i blogland, men kan ikke rigtig huske hvor) Er spændt på om det virker :-)
 Pludselig syntes jeg at Hostaplanterne trængte til at blive tyndet ud
 Så cirka halvdelen af dem blev priklet om - de fleste med to planter i hver potte
(pga. potte og pladsmangel)
De ser ud til, at de kan li' det :-)

Ud over de ting der er billeder af, fik jeg også sået en hjemmhøstet lathyrus, plantet mine nykøbte stauder (Astilbe og løjtnashjerte) i nogle store potter og sat i skuret.

Sikke en masse man kan nå sådan en dejlig solskinsdag!
Drivhuset? Nå ja, det blev jeg ikke helt færdig med - men det er vist også noget med, at de har lovet sne i næste uge, ik'?

Lørdagshilsner
Skt.Helena

7 kommentarer:

  1. Dejligt at der er gang i potterne. Ja drømmene der følger med, er næsten det vigtigste.

    Jeg har været ´en langsom starter´ i år, men har da lige nu enkelte potter stående og trække vand. Der skal sås rosenslynger i dag.

    God weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Drømmene er næsten det bedste - for det bliver som regel aldrig som man fegner med :-)
      Rosenslynger har jeg aldrig prøvet.

      Slet
  2. Sikke meget du har fået lavet idag! Jeg har ligget brak, da jeg havde det lidt for festligt igår. Men imorgen skal jeg igang med have og nyt indlæg.....
    Fortsat god weekend! ;O)

    SvarSlet
    Svar
    1. He he Kender det alt for godt Skipper :-)
      Vil se frem til et indlæg fra dig. Kan du forresten ane nogle spirer i de nysåede potter? Det skulle jo gerne blive en succes!
      I dag står den mere på hygge med børnene - jeg tror, det bliver sammen med Den bestøvlede kat i eftermiddag :-)

      Slet
  3. Hvor har du haft travlt.
    Det er en skøn tid, vi går i møde nu, og travl :-)
    Jeg sår også i alt muligt efterhånden som potterne slipper op. Men jeg har aldrig prøvet med vat. Det er jeg spændt på at høre mere om senere.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg var også godt tilfreds med mig selv da vi nåede til aften. :-)
      Man får bare så meget energi af det gode vejr!
      Jeg skal nok følge op på vateksperimentet senere

      Slet
  4. Har aldrig prøvet at så selv. Køber altid bare planterne færdige og propper i potter hver sommer. Kan godt se at processen du har gang i må være sjovere, men en dag måske...God søndag :-)

    SvarSlet

Skriv gerne en kommentar!
Jeg læser dem alle med glæde og forsøger at besvare alle :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...