tirsdag den 16. august 2011

Sommerfuglebuske

Jeg har haft tre forskellige haver og i dem alle har jeg haft en sommerfuglebusk. Det er bare så nem og flot en busk, med den positive bivirkning, at der kommer mange sommerfugle :-)
I denne have har jeg tre buske - 2 hvide og en lilla. Det er faktisk nogle buske, vi har flyttet fra mine svigerforældres have til vores have. Så selv om haven ikke er så gammel, så er sommerfuglebuskene det.

 De hvide var de første der sprang ud.
Under buskene har jeg kæmpestenbræk, lammeøre og husløg,
som jeg håber, vil dække jorden med tiden.


 Busken lever op til sit navn


 Det er rigtig mange små blomster, sådan "en blomst" består af - Sikkert mange hundrede!

 Så synes jeg også lige, at jeg ville vise jer bagsiden af en gulerodsblomst. Jeg synes nemlig, at den er ret kunstfærdig på mørk baggrund.

Flagrende hilsner
Helena

2 kommentarer:

  1. Skønne sommerfuglebuske billeder, jeg er specielt vild med close up billedet af sommerfuglen på den hvide busk.
    Ja, billedet af gulerodsblomsten er ret kunstfærdigt, godt fundet på!

    Mange hilsner

    Gitte

    SvarSlet
  2. @Gitte. Allerførst VELKOMMEN som fast læser af min blog. Jeg bliver altid så glad, når jeg får en ny fast læser :-)
    Tak for din hilsen. Billedet med sommerfuglen er jeg også selv ret vild med..

    Mange hilsner
    Helena

    SvarSlet

Skriv gerne en kommentar!
Jeg læser dem alle med glæde og forsøger at besvare alle :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...