lørdag den 13. august 2011

Løg til tørre

I dag besluttede jeg, at det var tid til at tage løgene op. De skal jo helst ligge tørt og luftigt når de er taget op før de hænges i en nylonstrømpe eller flettes til en løgranke. Men jeg har ikke sådan et fint net til at tørre dem på, så jeg fandt lige på mit eget tørrestativ :-)

 Mens de endnu lå i jorden helt uvidende om, hvad der ventede dem
 To bukke og en elefantrist. SÅdan laver man et tørrestativ :-)
 Rødløg på rad og række
En god høst af løg i forskellige størrelser


Og så lige et lille kig ind i drivhuset:

 De røde snack pebre er snart klar. Jubii! Ser de ikke lækre ud?

 Hvid peber - Næsten som et hjerte :-)


Glade (modsat sure) løg hilsner
Helena

6 kommentarer:

  1. Det er et fint tørtrestativ, du har! JEG har lzgt mihne på taget af en gammelt fuglebur. Men det snuskeregner derpå, at i morgen ryger de i nylinstrømperne og ned i kælderen!

    Kh. Marianne
    Den Helbredende Have

    SvarSlet
  2. @Marianne: Det var også en måde at gøre det på :-)
    Vejret var herligt her i går, så løgene fik mange timer i solen, men jeg regner med, at de skal flyttes under halvtag i dag, for at undgå at blive våde..

    SvarSlet
  3. Skønt når høsten kan komme i hus - god ide med elefantristen :0)

    Dorthe

    SvarSlet
  4. @Dorthe: Ja. der er ikke noget så godt som det man har avlet selv :-)
    Tak - synes også selv at det var ret godt fundet på ;-)

    SvarSlet
  5. Fin måde at tørre løg på. Jeg har også sat løg i år men synes at høsten er meget lille. Tillykke med din og tak fordi du kiggede forbi min giveaway :-)

    SvarSlet
  6. @Tina: De skulle da gerne give et løg, hvert af de løg du har sat.. Ellers er det en dårlig forretning :-(
    Elsker ideen med give away - selv om jeg endnu ikke har modataget nogen.. og det var ikke for at få en sympati gave - kun lidt måske ;-)

    SvarSlet

Skriv gerne en kommentar!
Jeg læser dem alle med glæde og forsøger at besvare alle :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...