søndag den 30. december 2012

Kransekage på årets næstsidste dag

I dag har jeg stået i køkkenet det meste af dagen, for at forberede en del af maden til i morgen. Blandt andet har jeg selv lavet kransekagen i år.
Den ser slet ikke så professionel ud som dem man køber, men jeg har jo heller ingen forme til det. Faktisk er tårnet vind og skævt :-) Ha ha
Jeg har brugt opskriften fra Arla (se her).

Da jeg gik i gang med at lave kransekagemassen, havde jeg ikke lige set, at opskriften var til 20 personer.. Vi bliver kun 9! Så jeg lavede et lille kransekagetårn til min far også. Det lød, som om han blev glad for det :-)

Kransekageringene der lige er kommet ud af ovnen.

 Ringene er afkølet og bundene er dyppet i chokolade (uhmm) :-)
 
 Chokoladen er nu tørret, så kan de vendes igen
- og endelig skal glasuren sprøjtes hen over - ikke helt nemt..
 
Det færdige resultat.
Det lille tårn har min far taget med til deres nytårsaften. Det høje tårn er til vores egen nytårsaften.  Julie har lavet skiltene.
 
Rigtig godt nytår til jer alle!
Tak for et spændende 2012 - lad os håber på et super godt 2013.
 
Nytårshilsner
Skt.Helena

4 kommentarer:

  1. Jeg synes det er flot klaret, og aftenen bliver jo ikke bedre fordi tårnet måske var blevet lige. Jeg synes det er chamerende...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Susanne :-)
      Nu håber jeg så bare, at det smager godt.. Fik faktisk ikke rigtig prøvesmagt noget af det..

      Slet
  2. Det du da sluppet godt fra...
    Ønsker dig og dine et Godt Nytår håber i får en dejlig aften...

    Tak for det gamle..

    Knus Susi

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susi.
      Det smagte i hvert fald dejligt :-) Det var en skøn aften.
      Også godt nytår til dig!

      Slet

Skriv gerne en kommentar!
Jeg læser dem alle med glæde og forsøger at besvare alle :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...