tirsdag den 29. januar 2013

Har du prøvet Quiz Battle?

Har du været med på Word Feud bølgen eller er du god til paratviden, så er Quiz Battle lige noget for dig. Jeg synes i hvert fald, at det er rigtig sjovt:-)

Spillet går ud på at dyste med en modstander på en spilleplade. Du får spørgsmål fra 6 kategorier og du skal svare på spørgsmålene i løbet af 20-25 sekunder. Du er ikke helt fortabt, for du har 4 svarmuligheder at vælge imellem :-)

Du kan bruge det på din telefon, tablet eller din pc. Jeg spiller det på min Iphone - hver gang jeg lige har 5-10 minutter hvor jeg står i kø, holder i kø eller på anden måde venter.
Måske noget at hygge sig med her i de mørke vinteraftner.
Nogen gange tager vi også nogle af spørgsmålene som familiequiz i bilen, hvis vi er ude og køre. Så læser mutti spørgsmålet op og alle kommer med det svar, de tror er rigtigt. Og så finder man ud af kloge børn man har :-)

Jeg har her hentet nogle spørgsmål og svar på Quiz Battle's egen hjemmeside:


Hvad er Quiz Battle?
"Illustreret Videnskab - Quiz Battle er et spil, der lettest kan beskrives som en krydsning mellem Words with Friends og Trivial Pursuit. Du svarer på mere end 6000 paratvidensspørgsmål i en række kategorier og bruger dine strategiske evner til at komme frem på spillebrættet.
Du kan spille Quiz Battle med dine venner eller med tilfældige modstandere. Lad dig ikke snyde af, at spillet er let at komme igang med, for Quiz Battle kan måske være let at lære, men svært at mestre."
Hvordan finder jeg en modstander?
Når du logger in i Quiz Battle, ser du et grønt område midt på skærmen og en knap med teksten "Start et nyt spil". Når du trykker på denne knap, får du en række valgmuligheder for at finde modstandere. Den hurtigste måde at finde nogen at spille med er at vælge en tilfældig modstander.
Hvordan spiller jeg mod en ven?
"Vælg ""Start et nyt spil"" for at komme til ""Vælg modstander"" menuen. Hvis du kender din vens brugernavn, kan du finde ham med funktionen ""Søg efter brugernavn"". Du kan også vælge ""Inviter en kontakt"" for at invitere nogen fra din adressebog eller ""Inviter Facebook-venner"" for at invitere en af dine venner derfra.

Nu er fiffet givet videre - så er det jo op til dig selv at prøve. Eller du har måske prøvet spillet?
Held og lykke! :-)
Spilleglade hilsner
Skt.Helena

1 kommentar:

Skriv gerne en kommentar!
Jeg læser dem alle med glæde og forsøger at besvare alle :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...