lørdag den 28. juli 2012

Jardin Atlantique - Den hængende have i Paris

Vel ankommet hjem fra Paris, er det vist på tide at blogge lidt igen. Mine indlæg de næste par gange vil nok mest omhandle denne skønne by - så bær over med mig :-)
Først vil jeg vise jer "Jardin Atlantique".

Denne park ligger i Montparnasse kvarteret ved Gare Montparnasse. Faktisk ligger den oven på taget af banegården. Under taget holder de mange tog i flere etager (jeg tror vi gik 3 eller 4 etager ned under jorden for at tage metroen derfra!) Flere steder i haven er der udluftningskanaler og riste nede fra banegården, hvor man, hvis man står tæt på, kan høre højttalerne hvr togenes afgang og ankomst bliver melddelt.
Skiltet viser vej.
Vi boede dog meget tæt på - kun 5 min. gang fra hotellet.

 Her kan man mellem græsserne ane en af udluftningsristene fra banegården nedenunder.
 Gangbroer, vand, blomsterbede, bænke, hyggekroge, legepladser, stor græsplæne og en hel del træer
(hvordan de så end kan gro i så lidt jord..)
Man glemmer helt, at man er midt i Paris oven på en af de helt store banegårde.
 Afrikanske liljer, stokroser, græsser, clematis, klippede buksbum - her er det hele :-)
Her kan i baggrunden ses et af montparnasse kvarterets store attraktioner "Tour Montparnasse". En 209 meter høj skyskraber, der i hele Paris, kun bliver overgået af Eiffeltånets højde.

En af de mange indgange til denne kæmpe store banegård (Københavns Hovedbanegård kan godt pakke sammen :-) Og dette er ikke engang den største...

Siden mange af togene fra banegården kører til byerne ved Atlanterhavet, har haven fået et maritimt tema og deraf også navnet "Jardin Atlantique"
Hængende havehilsner
Skt.Helena

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en kommentar!
Jeg læser dem alle med glæde og forsøger at besvare alle :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...