lørdag den 3. september 2011

Havevandring

Efter en hård uge med meget arbejde oven i en influenza, var det dejligt lige at tage en smuttur rundt i haven i går - selvfølgelig med kameraet :-)
 Solsikken er, efter min mening, efteråres dronning.
 Et fascinerede skue - specielt når man kommer helt tæt på

 Jordbær staude - kender ikke det præcise navn.
Utrolig yndig, men der kommer ingen bær på
 Ærteblomst/latyrus i krukker.
På det nederste foto kryber latyrus op ad stænglerne fra sidste års solsikker i den krukke.

 Skovbundsbedet. Mangler endnu en del planter.
Bregnerne er næsten visnet væk, men de skal nok komme næste år.
Nogen der har ramsløg - de vil dele ud af? :-)
 Bredbladet persille fra præstø langs kanten af garagen
 Der er stadig bær at finde på de små skovjordbærplanter
 Det er virkelig en plante der breder sig!
Om et par uger flytter vi disse planter til et andet bed, hvor de gerne må brede sig..
 Hyggebænken i køkkenhaven


 Min udsigt fra indkørslen og mod syd-øst. Som I ser skråner grunden en del.
Bemærk beboerne på toppen af bakken :-)

Egentlig er jeg ikke så vild med efteråret i haven. Jeg har ligesom mistet modet, viljen og begejstringen for det, der sker i haven lige nu. Jeg synes efteråret er til at rydde op, tømme krukker, vaske ned og gå inden døre.
Forår og sommer er helt klart mine favoritter i haven. Vinteren er også god for der kan jeg gå og planlægge hvad der skal ske det kommende haveår.


På tords af det..
'nottede efterårshilsner
Helena

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en kommentar!
Jeg læser dem alle med glæde og forsøger at besvare alle :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...