søndag den 17. juli 2011

En skøn Jomfru i det grønne :)

Så sprang min "Jomfru i det grønne" ud. En sommerblomst jeg ikke har haft i haven før. Jeg købte egentlig frøene, fordi jeg synes, planten har sådan nogen skønne blade/stængler og et super godt navn!  :)
Når blomsten er afblomstret, skulle der komme nogle smukke frøkapsler frem. Det vil sige 2 x fornøjelse i en blomst! Og så kan jeg  bruge de små sorte Nigella frø fra kapslerne til bagningen (dvs. hele 3 i 1!!) :) For eksempel til de dejlige indiske Naan brød. Uhmm
                                                      Lys blå Jomfru i det grønne (Nigella)
Se de smukke blade - hvis de kan kaldes det?.. Det minder om et edderkoppespind.

                                               En ny knop springer snart ud som Jomfru
                                                      Her i en krukke sammen med Latyrus.
                                                Håber de klæder hinanden når de springer ud.

Her fra mit vindue ser det ud til at lysne i horisonten. Jeg krydser fingre for bedre vejr i morgen, så vi kan komme i haven.
Jomfruelige hilsner
Helena


2 kommentarer:

Skriv gerne en kommentar!
Jeg læser dem alle med glæde og forsøger at besvare alle :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...