tirsdag den 28. juni 2011

TO DO - sommerferieliste

Hvad stiller man op med 6 ugers ferie? De tre af ugerne alene med ungerne, inden manden får sommerferie de sidste tre uger. Et luksusproblem mener nogen. Det ER da helt vildt luksus, at have seks ugers sommerferie - men de kan godt gå hen og blive lidt lange, de uger, hvis man har besluttet ikke at skulle på ferie i år.. Jeg er så bange for, at der bare går hverdag i den - og jeg kommer til at bruge tiden på at vaske tøj, rydde op og gøre rent. DET er der nemlig ikke meget ferie over og pludselig er ugerne gået og jeg skal på arbejde igen og så er den sommeren gået :(

I morges gav jeg børnene hver deres blok (ikke at forveksle med blog) og bad dem skrive de ting, de gerne ville i deres sommerferie. Jeg lavede også en liste selv. Flere af punkterne var ens - og det er jo dejligt!

Nedenfor er vores fælles liste over de ting, vi gerne vil nå i vores sommerferie i år. (Jeg giver jer en status, når de seks uger er gået - om vi har nået det hele eller måske mere end det.)


I svømmehal
Fårup sommerland
På stranden
Zoo
Skagen; Grenen, havnen, enten Skagens museum, Darchmanns hus eller Anna og Mikael Anchers hus.
Råbjerg mile og Den tilsandede kirke
Cykelture
Sove i telt i haven
Endagstur til Gøteborg
Skovtur
En tur ud i det blå i den lille Fiat. (Vi ved ikke hvor vi enden, men vi ved, at vi først er hjemme igen om et par dage)
Mini golf
Vandkamp i haven
Og så vil børnene selvfølgelig også lege og sove med legekammeraterne ind imellem.

I dag - vores første rigtige feriedag, Startede med biblioteksbesøg, shopping, aftensmad lavet over bål i skoven med gode venner. Sikke en dejlig (og røgfyldt:) ) dag!

Havenote:
Jeg har i dag flyttet alle krukkerne fra drivhuset ud under åben himmel til høj solskin og en smule blæst, for at hærde dem lidt. Det er nemlig meningen, at en del af dem skal stå ude her i sommer.
De er selvfølgelig kommer ind for natten :)

Helena

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en kommentar!
Jeg læser dem alle med glæde og forsøger at besvare alle :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...